Cupcakes med Tilda

I fredgas var Tilda här så vi badade ganska mycket och sen bakade vi cupcakes vilket var väldigt gott. Vi gjorde  choklad i själva cupcaken och sen tog vi lite frosting med citronsmak i, det vart väldigt somrigt och gott! Vi hade också tänkt att vi skulle ta och cykla till en liten äng eller vad jag ska kolla det här i närheten av där jag bor så vi köpte vindruvor men klockan var då vid 17 tiden så det blev inte av då Tilda skulle hem. Så det får bli en annan gång.
 
Idag är det måndag och Lisa kom hit till mig strax efter 13 tiden. Vi badade såklart men tyvärr var det lite blåsigt ett tag men det gick över sen. Efter att vi badade klart så kollade vi klart på Mamma Mia och gjorde hemgjorde små pizzor till filmen så det vart mysigt.
 
Sen provade vi båda två något nytt: att göra muffins i kopp. Jag läste det här om dagen i tidningen Solo där det fanns några recept så vi gjorde det. Tyvärr så skulle Lisa hem när vi höll på att göra dom men det tog ganska fort att göra dom efetrsom man tar i alla ingridenser i en kopp och så tar man in det i mikron i 2 minuter ungefär så är det klart, jätte effektivt. Därimot så hann vi då inte med att dekorera med vispgrädde och kolasås som vi igentligen skulle ha gjort så det vart inte lika gott som det hade kunnat vara.. Men om man har några minuter över nästa gång så blir det säkert mycket godare. Kan kanske göra om det någon dag och skriva upp mer exakt hur jag gjorde om någon vill?
 
Imorgon ska jag möta upp Tilda i Stuvsta och så skulle hon lämna tillbaka något i stan så ska följa med henne in dit och sen åker vi antagligen hem till henne efter det.
Carro
2015-06-15 @ 21:43:19
URL: http://carroat.blogg.se

Åh så gott :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0