CHICAGO

Hej!! 

Har varit i Chicago nu i 10 dagar vilket var så jävla underbart!! Jag har verkligen mått dåligt över att vi skulle åka dit men det är nästan så att jag vill kasta en sten på mig själv, för jag hade så fel. 

The Bean har jag sett och rört vid (vilket varit en utav mina drömmar), John Hancock Buildning har jag vågat åka upp i, gått in i United Center, suttit VIP till en basketmatch - Chicago Bulls vs Philadelphia, gått på en AHLhockeymatch, shoppat i flera stora köpcentrum, åkt skolbuss (vilket jag också velat göra), ätit amerikanska pannkakor på en pannkaksresturang (vilket jag velat göra så jag får lite Gossip Girl i mig), gått på Lincoln Park Zoo, varit hemma hos en inredningsdesigner, gått på Antons hockeymatcher, träffat nya människor och levt livet i USA!! Det är det jag har gjort och det har varit 100000% värt det!! 

Jag är ganska flygrädd av mig men det gick relativt bra alla gånger så det var ju också possivt. Vi bodde på ett ganska bra hotell, det enda som var dåligt var den tråkiga frukosten men hotellet låg bra och nära till allt vilket var ett stort plus.

Som ni vet så åkte vi ju dit eftersom Antons och hans hockeylag har haft amerikaner här i Sverige och nu skulle vi åka till dom, och de skulle spela Krolack Cup. 

Om jag skulle göra en lista med plus och minut skulle det vara två grejer som skulle hamna på minus: hotellfrukosten och den feta maten som har gjort min mage typ sjuk. Har också jetlag och värk nu så har ingen aptit nu vilket inte heller är så roligt. 

Vi hade något inplanerat varje dag vilket jag tyckte var jätte bra eftersom jag tycker om att veta vad som ska hända. Den här resan här nog varit den bästa resan jag gjort. Det var bara men fösta dagen som var dålig då det regnade och blåste, sen blåste det lite i ca 5 dagar sammanlagt men vilken värme det blev sen. Det var 27° när vi åkte hem, 27°!! Helt underbart! Jag blev helt slut av att gå från hotellet, över gatan, till en affär för att köpa en till resväska och sen gå tillbaka. Det var så varmt. Men så skönt och härligt! 

Jag kommer nog att lägga upp lite bilder från Chicago lite då och då. Än så länge har jag inte fört över bilderna från mig kamera till dator ännu så de kommer nog komma upp om några dagar hoppas jag. 

Men här är lite bilder jag tagit med mobilen! 

United Center, vi fick gå in fast det var stängt. 

Proffsens omklädningsrum

I själva Chicago City


VIP i United Center, på basketmatch

Lunch vid International House of Pancakes

Selfie vid The Bean


Utsikten uppe i John Hankock Building

Sista maten i USA

Blommorna vid hockeyhallen 

AHL hockeymatch 

Lincon Park Zoo



Alla bilder är tagna av mig! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0