GOTLAND

Halloj halloj! 

Lite sent jag nämner det här men i måndags åkte jag och pappa till Gotland! Anton var ju i Timrå på hockey läger och mamma jobbade så då sa pappa att vi kunde åka till Gotland måndag-onsdag, vilket var jätte kul!! 

Vi tog båten vid 07.30 så vi fick gå upp tidigt och sen körde mamma oss till Nynäshamn och jag och pappa hoppade på båten med våra cyklar. Hela dagen regnade det tills kl 16 ungefär men vi gick runt i Visby och åt lunch och kikade i affärer och sen åt middag. 

Tisdagen var det mer sol men lite blåsigt men eftersom det är en ö så är det ju inte jätte konstigt haha. Vi skulle till Tilda då för hon har landställe i Tofta och vi skulle hälsa på henne och hennes familj. Hon och hennes pappa hämnade oss och cyklarna vid hamnen vid 11 tiden och sen åkte vi till henne. Jag och Tilda cyklade till havet och tog massa kort vid havet och stranden och vid lite skog. Efter att vi hade ätit lunch och spelat stress cyklade jag och pappa hem vid 15 tiden. Jag älskar Gotland eftersom det är så himla fint så jag var tvungen att stanna flera gånger för att ta kort hehe, så det tog ju sitt lilla tag. Sen cyklade vi in vid Sunderby (tror jag att det hette) och åt glass haha😋. Efter några stannade så var vi vid lägenheten 17.30 efter det åt vi middag. 

Onsdagen var sista dagen för den här gången för den här sommaren och det var lite molnigt men det kom lite sol iaf vilket var härligt. Jag och pappa gick runt ännu en gång i Visby och jag köpte lite grejer som jag säkert kommer visa när jag kommer hem senare. Vi städade lägenheten också och åt en tidig middag innan vi var tvungna att ta båten tillbaka till Nynäshamn. 

Jag tycker så mycket om Gotland så här kommer lite biler men jag har lite dåligt nätverk (landstället nu) så har inte kunnat först över alla bilder. Kommer lägga upp det i två delar troligtvis men här kommer några bilder från tisdagen med Tilda! 












Skulle precis börja prata på bilen haha..

Mer bilder kommer! 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0